2012. április 16., hétfő

Szenvedélyes, lángoló lelkű partizánok közötti hétvége Kecskeméten ......

Az elmúlt hétvégén másfél napot töltöttem egy  tömény szellemi és kultúrális laborban,  ismert szakemberek előadásain keresztül bódultunk, formálódtunk több száz  társammal együtt, akikben egyformán lobogott egy közös cél , hogy másféle legyen  a  mindennapok minősége, melyek ívén át most élünk  és küszködünk közösen  kis hazánkban......

A konferencia körkérdése a gyerekeink  markáns magatartás problémái,  erőteljes   visszatükröződései a felnőttvilágról  , melyek megnyugtatóbb megoldásán fáradozik elég sok szakember , legyen az pedagógus, szülő, lelkivezető , orvos , aki tenni akar és változtatni, segíteni.....

A rendezvényt a Méntelek-Hetényegyháza Református Társegyházközösség szervezte , mely személy szerint nem rettentett el, hisz többször kijelentettem nem vagyok  ilyen értelemben vallásos ember, és nem szeretem a korlátokat okozós  csoportosulások bármilyen formáit sem elviselni ......

Viszont kiéreztem ebből a több generációt érintő támogatásból egy olyan jótékony  tartó erőt, mely felkeltette erősen a figyelmem és nem csalódtam , hisz nem a megszokott vallással járós  erőszakolósdis hatások értek az előadások és közös akaratok alatt....

A rendezvény célja volt , hogy végiggondoljuk, mit lehet tenni  a különböző generációk harmonikus együttműködése érdekében. Az előadások, szekcióülések és workshopok kitértek a családi élet, iskolai színtér, kortárskapcsolatok, pszichoterápia kérdéskörére is. 

Nagyon tetszett  dr. Tari Annamária, dr. Vekerdy Tamás, és dr. Bagdy Emőke magas színvonalú és szeretetteljes és szenvedélyes   hangulatú  előadása..... a közös pozitív energiák megélése .....
Ezen kívül végigültem két workshop előadást a Hodován Zsófia :   Bőrre varrt identitásról , a  napjainkra erőteljesen elterjedt bőrbe  vésett , tetoválás lelki háttereinek a feltárását.

Majd másnap a Rasztaszív című közösségi formációba olvadtam bele egy órányira, a helyi Afrodizaqm raggie zenekar tagjaival való beszélgetősdi során.... 
Akik  elég jó pozitív példával járnak elől a dalszövegeik tudatos formálós hatásaikon keresztül és a stílusjegy ötvözésével , olyan módon  szólítják meg  kortársaikat, amely gondolkodásra készteti a dalok hallgatóit ...... 

Amúgy ezért is van kedvem folyton  a fiatalabb generációval érintkezni, mert könnyen rám ragad  a bennük még fészketrakós izzás, lelkesülések, erős energiák és  a küzdeni akarások egy jobb világkép megélése felé....  És bárcsak maradhatnának ilyenek, mikor is majd beleolvadnak a felnőttvilág ismerten  kevésbé fényes mindennapjaiba, darálójába.....

A Tari Annamária  Y és Z generációs  előadása azért volt fontos a számomra is, mert mindkét gyermekem érintett ezen a téren....hisz megakarom érteni a működési elvüket azonkívül is, hogy az anyjuk vagyok, mert  még mindig nem elég az, hogy erős lelki kapcsolatban élünk és a napi 7 percnél jóval több időt szánhatok rájuk a mostanra már  haldoklós kézműves tevékenységem által azzal, hogy itthon vagyok és  jól rájuk láthatok ....
De vannak dolgok, melyek még így is formálásra várnak.....
És milyenek  és kik azok a a Z és Y generációs gyermekek ????

Azok a gyerekek, akiket az X-generációs felnőttek próbálnak idomítani tekintélytiszteleten alapuló módszereikkel, és ami forma folyton megbicsaklik, mert nem működik , mert egész másféle kódok , minták mentén nevelődtünk mi a mostani 40-50 éves korosztály az X-ek és egész mások a mostani 10-20- és már 30-as generáció belső kódjai.....
Miért is  nem tud működni a közös együttműködés, ha egy tekintélyelvű pedagógus vagy szülő maga alá akarja gyűrni ezeket a gyerekeket ???

Ezek a gyerekek érzelmileg kevésbé érzékenyek a szociális kapcsolatok ívén keresztül, viszont kritikusabbak, okosabbak és  hamar átlátnak a felnőtt hazugságokon, mindeközben erősen hullámzóak, korán érnek, hisz gondoljunk csak bele milyen iszonyat erős  felnőtt elvárásoknak kell megfelelniük..... 
Terheltek a sok , fölös információs mennyiséggel, melyekkel nem bírnak jól megbírkózni....akármennyire erőltetjük, hogy fel kell zárkózniuk a világképhez,  miközben a belső érettségük  mindehhez , még az elvárásokhoz köszönő viszonyban sincs meg..... 

A Vekerdy Tamástól elhangzott egy súlyos gondolat, hogy a gyerekek tanulási zavarait   Ő inkább specifikus tanítási zavarnak  nevezné el...... 
Hisz tudjuk, hogy manapság az alsós gyerekeinknek már iskolába kerülésük első féléve zárásaként olvasniuk kell tudni és számolni.....
De minek és miért????
  Hisz a megfelelő alapozottság hiánya  vezet a felsős és középiskolai szövegértések és egyéb  erős tünetekhez, mely által címkéket ragasztanak a gyerekeinkre, mert ezt vagy azt a folyamatot tulajdonképpen saját pedagógustársaik rövídítették meg ....

Azon gondolkoztam a többféle előadás összecsengései  által, hogy  milyen régóta beszélünk  és tudunk erről a problémáról is, de akkor miért működik még, amikor nem jó és amikor láthatóan  lefelé húzós az irányultság ???

Itt volt ez sok lüktetős energiájú előadó és itt volt rengeteg tenni akarós részvevő és még mindig kevés ez az akarat ahhoz , hogy az oktatásban is elinduljon  a tisztítási folyamat......

Ha tudjuk a problémék  okait, akkor már felelősséggel tartozunk, és akkor miért nem tesszük hatékonyan, hogy változzon  a destruktív formák képe ????
 Miért nem indul el egy  erőteljesebb cselekvési folyamat ez irányba???? 
 Mennyi áldozata lesz még ennek a poroszos ás lejárt oktatási kultúrának ???
Hány család rokkan bele abba, hogy a küzdjön a gyerekéért , ha letörik folyton a szárnyait ???
Mi  érintettek vagyuk.... 
A Lolita lányom alsós koráig olyan pedagógusok közül nőtt ki nagy szárnyakkal és nyugodt gyermeki lélekkel, melyet a felsőben azonnal letörtek és megbecstelenítettek olyan pedagógusok, akiknek ehhez  nem volt joguk és azóta is mindez történetnek a levét isszuk és elég sok energiát felemészt az, hogy tartsuk jól mégis benne az akaratot és lökdössük a küzdések felé, mert korábban  leölték benne a bizalmat és hitet egy fontos cél felé....

Miért tud jól működni egy pedagógus, aki nem  címkéz, aki nem ítélkezik, aki azt látja egy gyermekben, hogy egy határtalan gazdag forrás és  mindegyikben van valami jóféle irányultság.....
nemcsak én állítom , a Vekerdy  vesszőparipája is az, hogy a mostani iskolai rendszer bünteti a gyermekeket, és megöli a kreatívitásukat és abba nyomja az energiát, amiben nem jó a gyerekünk, hisz korrepetálásra kényszerít és nem abba nyomja a hangsúlyt, hogy kiemelje  a gyerekeinkből a meglévő jó irányokat.....

Mindeközben jobb és bal agyféltekés gyermekeink egy csőben kénytelenek landolni, egyforma elvárások kereszttüzében, mely a későbbi zavarokhoz vezet.....
.
Nem a sikerélményekre épülős hanem a kudarcélményeket gyártós folyamatok ezek.....

Tudom , látom azt is, hogy a gyerekek már középiskolában erőteljesen szembemennek , tiszteletlenek és agresszivak  a pedagógusokkal szemben és csak annyit tanulnak, hogy  a kettesük meglegyen, vagy még erőt és mintát  kovácsolnak  a bukásokból is.... 
Nem könnyű a pedagógusoknak aláírom, viszont feltűnően  könnyen megy az efféle magatartási problémákra kiosztott egyesek és buktatások száma...... 

Nem jó ez a történet sehogy sem....

Valóban válságban  van  a generációk közötti hídak átjárhatósága....
.
Mivel én gyerekközpontú vagyok folyton és kicsiben megtehetem, hogy a gyerek oldaláról is ránézek egy-egy aktuális problémára, akarom, hogy megértsem, ha baj van és mivel felnőtt vagyok felelős vagyok azért, hogy segítsek.....
Mi így tudunk közös nevezőre jutni és állíthatom,  hogy jó kis család vagyunk és nem a napi 7 perces gyerekekkel rendelkezünk, sokkal többet figyelünk rájuk, mert   muszáj az energia befektetés és egyre inkább muszáj, mert egyre vadabb világkép veszi őket keresztül......

Y és Z generáció....... miért is csodálkozunk rajtuk, hisz a felnőtt világ visszatükröződései ők  , mi lenne ha a változtatást magunkon kezdenénk, hogy a tükörképeinkre   jobb érzésekkel tudjunk rátekinteni ???

Hisz olyan könnyen ítélkezünk a fiatalok felett, ha nem figyelünk oda.....

És persze tudjuk milyen elkeserítős közállapotoknak kell megfelelnünk nekünk is  felnőttekként egy olyan országban, ahol a lakosság 80 %-a napi financiális gondokkal küzd és már nem tud elég jó anya vagy jó apa lenni, mikor beesik az otthonába a nap végén, hisz kifacsarják az életenergiákat jószerint, ha van munkahelyük a szülőknek....

Nagyon magukra vannak hagyva a gyerekeink ( tisztelet a kívételnek ) , sok a válás, aztán sorra születnek    a mozaik jellegű családok..... Nincs igazán már értéke a családi közösségeknek és nincs igazán értéke az idősebb generációnak sem....

A fiataljaink meg a maguk módján próbálnak helyet  találni maguknak egy nem túl békés és stabil életben, amely nekik kijutott..
Igen sokan agresszívabbak és igen ők már digitális őslakók, állandóan kapcsolatban kell lenniük egymással, kevésbé fontos így az érzelmi kapcsolatok ápolása....adunk rá elég teret nekik ????    Vannak körülöttük a kritikus időszakokban szülők, akik tartják őket ???

Egy ilyen országban, ahol  büntetik azt, ha családos vagy, ahol nincs jól megtámogatva a legfontosabb alappillére az ország szerkezetének a : családok szerepe ???
 Csodálkoznak a vezetőink, hogy nem születnek  sokan , magyar gyerekek ???,
Mindeközben Franciaországban   erősen megugrott a szülések száma, mert ott támogatva van a családi élet anyagi ereje .....  Ott miért tud sikerülni ez a gondolkodásmód ??? 
Míg itt    foci stadionokat építenek fölösleges energiabedobásokkal, azt a pénzt akár miért nem  a családok segítésére használják...  de sorolhatnék itt bármit, ami megöli a fontos értékeket ......

A gyerekeink a feszültségeiket rohamivások és  a drogok és a túlzott  online élet alkalmazásaival ,  használataival oldják, elég sokan vannak...melyek  figyelmeztető jelek..... !!!!  
 Mert  hisz nincsenek már jó minták és értékek, melyekbe kapaszkodhatnának és  formálhatóak, könnyen belesodródnak a csoportszellem által egymás igényeinek a kielégítésébe, hisz kevés szülő teheti meg, hogy   rá lát jól a szabadidejükre.....

Vagy az is milyen szégyen ránk nézve, hogy a a rosszul működős iskolarendszerünk bizony lebutította az egykori átlagszint felett teljesítő eredményeinket , manapság átlag alatt mozog a gyerekeink tudásszintje a terheltségek ellenére ????
MiIért jó ez így még, miért nem áll már le ez a destruktív folyamat, ha tudjuk, hogy nem jó ez így .???

Amúgy most zajlik egy virtuális evolúció... az ötvözete  még nincs meg az online világ és a valóságos életnek... Nehéz időszak ez bárkinek... 

És nemkülönben,  mi felnőttek is ugyanúgy kitesszük magunkat a net-re ( tisztelet a kivételnek ), és azt  is tudhatjuk, hogy ez egyfajta exhibícionista vonás, így elég sok nárcisztikus ember fordul meg a világhálón és kinek minél több az ismerőse, vagy kinek minél több blogja és egyéb felülete van egy-egy közösségi formátumban, annál erőteljesebb és zavarosabb képet jelez mindez  magáról.... Túlreprezentál.....
Arról, hogy fontosabb az online személyiségét ápolni, nem valós emberi közösségek felé ,  mint a valódi élet közösségei felé.... 
 És tudjuk, hogy egy online képet meg lehet akármerre domborítani, és cél legtöbbször, hogy még vonzóbb legyen , és  mindez sokféle  hamisságot takar........ És  takar még egy belső kényszert is, mely ugyanolyan  riasztó függőség,  betegség ,  mint a kábítószerélvezeti szerek használata...... 
(Hát  az utóbbi időkbe én is rákattantam erősebben a Fb-ra.... bennem is van igen, ilyesmi vonás...  )

A Bagdy Emőke személyisége és küzdelme a sajátos értékrendszeréért magával ragadott sokunkat...
Ő már nagymama korú hölgy , aki elég jól tartja magát és tetszik a vitalítása, akarata azért, hogy az országunkban  több érték működjön, mint ami..
Milyen értékek?
A nők és férfiak valódi szerepeinek-  a családi közösségek megtartása  és nagyobb fokú anyagi támogatása, a munkahely teremtések fontossága, a férfiak 40-50 év közötti kritikus időszakának az odafigyelésére teszi a hangsúlyt ( a szív koszorúér betegségek kezelésére, infarktusok megelőzésére ), hisz a stressz mindennapos jelenléte sorra öli a közép korosztályt.....

És az alapérték :  a szeretet ápolása, megélése mindenekfelett,  hogy tanuljunk meg pozitívan gondolkodni és nem a depressziót választani lemondós útvonalként, akármilyen erősek is a problémáink, az önkéntességek-szívességek, mások felé fordított energiák ápolása által nyert belső egészségi állapotok fontosságáról szólt sok-sok melengetős  szeretettel... az önző és nárcisztikusságra épülős világképünk  ellen .....
Sok örömet okozott a személyisége és  valódi gondolatai.....
Amúgy hamarosan elérhető lesz  itt a net-en egy : Szülők Iskolája elnevezésű támogatós project, mellyel segíteni szeretnének bármelyik generáció szüleinek, hogyan is jó szakemberek szűrőin át segítve a szülő szerepvállalásunk és  ki is lehet tölteni az anyagok után tesztet arról, hogy vajon, hogyan állunk mi a szülői szerepeinkkel.....

Szóval akármilyen elkeserítős gondok vannak az országunkban, jó volt átélni , érzeni, hogy van akarat és szándék affelé, hogy változzanak a rosszul működős rendszerek, de szerintem kevés még az emberanyag mindehhez, még több  és több közös akarat kell ide is, ahogy   másfelé is, ha egy olyan minőségű  életet szeretnénk magunknak  és a gyerekeinknek  biztosítani, ami méltó és jórezgésű és építős és előrevivős szándékú.....

Öröm volt pezsegni másfél napon keresztül egy ilyen közösségben.... 
Alig várom a következőt és köszönet érte a segítőszándékú akaratoknak.....   Ámen...........


A zene pedig átkötő elemként nyitogatta a szemeket és füleket a Fankadeli klipjén keresztül, hogy hogyan is élik meg a fiataljaink az ittléteik szerepét , súlyos és erős gondolatok, markáns valóságkép rólunk-felnőttekről, arról, amilyen világképet adunk nekik........   Ez nem okééé. azt gondolom , nem oké , mert nekünk is változnunk kell és segíteni magunkon és rajtuk......  :





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése